- En månad kvar!

Vet ni,
idag är det exakt en månad till vi får nycklarna till huset!!
Eller får och får, snarare köper nycklarna.. ;P

Åh, vad jag längtar till dess!!
Nu är bara den stora frågan, vad sjutton ska vi ha för tapeter?!
Svåraste är att hitta till pojkarnas rum tycker jag, dela gärna med er med tips på snygga, fräna, läckra, härliga, underbara tapeter som passar i barnrum.
Gärna någon tapet som kan hålla ett par år.. ;P
Kan ju nämna att färgerna turkost, limegrönt och vitt står högt på listan. I alla fall till ett rum, men vad ska jag då ha för färger i det andra rummet? Möblerna kommer att vara vita, så lite färg vill jag allt ha!
Med tanke på att jag blivit fast i ett tänk kan jag behöva hjälp att bryta detta, så jag kanske kommer på andra tankar som för mig till någon snygg tapet.
Så tips mottages med varm hand!!


En annan fråga är soffor. Soffor hit och soffor dit.
Jag har hittat en stooor soffa som (jag tror) jag vill ha. Frågan är bara om den blir föör stor!? Men med tanke på att vardagsrummet är långsmalt, där tv-hörnan är på ena sidan och kaminen på andra så tror jag inte att det kanske gör så mycket om det blir "mycket soffa" där tvhörnan är. Vad tror ni?

Varför ska det finnas så mcyket saker som man måste tänka på? Varför finns det inte en tapetkatalog, en soffa osv? Då skulle livet vara SÅ mycket lättare ;]

Imorgon vankas det jobb och då ska vi ut på skoterutflykt med förskolan, tror det kommer bli en toppendag! För att orka med är det nog dags att sängen får sig ett besök.

Ps. Glöm inte ge mig förslag på tapeter, tack!


Kommentarer
Postat av: Lea

Vi har ett lång " smalt" tv rum med bara soffa e ena hörnet å jag älskar det alla ryms å vi kan ligga huller om buller;) rekomemderar er dock inte att ta en svart soffaALLT syns medans i grå alt annan ljus färg syns allt mindre :)

2012-03-28 @ 03:14:17
Postat av: Jennie och Norah

Men thaaanx!

Jag härmar ju andra stilar, fast ändå kör jag mitt eget race..Jag köper bara det jag tycker är snyggt och skulle aldrig köpa nåt bara för att det är modernt =) Så nog kommer du att hinna skaffa din egen stil..Annars får du härma mig. Då blir jag mallig ;)



Tapeter är SÅ kul att köpa men ack så svårt att välja! I vardagsrummet kommer vi att köra VITT med en "trädfondvägg" som du säkert såg i ett annat inlägg. Men hittar vi något som är mkt billigare så kör vi på det..Men stilen har vi iaf klar.

Sen vet du ju vilken soffa du ska köpa ;)



Kraam!!

2012-03-28 @ 21:30:32
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: S

Vad är det för soffa? Vi har en stor soffa med två divaner, och vi har också ett långsmalt v-rum, men tycker inte att det ser trångt ut, det ser snarare välädigt mysigt ut, och soffan är guld värd när man har fullt med främmande! =)

2012-03-29 @ 18:53:36
URL: http://sandrablandandra.wordpress.com
Postat av: Sandra - Mamma och gravid

Vi har i Filips rum en blåturkos/lime/vit färgad randig tapet som är så snygg på kortsidorna! Och i Hugos rum valde jag en klarröd fondvägg med stjärnor på. Färgglada rum till barnen och lite mer diskreta i resten av huset ;) annars är det vita tapeter som basic i de flesta rummen dock den billigaste vita som fanns i barnrummen. Man vill ha fint även i grabbarnas rum men i barnens rum så är de lite budget eftersom de kan hända olyckor ibland. :)



Kul med huset och grattis! Och lycka till med tapetvalen, det är en djungel men expediterna på tex happy homes är duktiga på att hitta om man berättar hur man vill ha :)

2012-06-01 @ 23:35:51
URL: http://shandras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0