- Husprat...




Första dagen i mars månad är här. Det betyder att det är mindre än 2 månader till vi får nycklarna till huset, SOM jag längtar!!
Nu funderar jag bara på hur jag ska hitta de "perfekta" tapeterna, vilket jag säkerligen inte gör. Det får säkert bli något "okej" istället... Huvudsaken att det blir en annan tapet än den vinröda (eller vilken färg det nu var) fondväggen som sitter i "Harrys rum" för tillfället.

I "Everts rum" så är det en "barn" bård (!?!?!?!?!?) ca en meter upp på väggen. Under bården är det vinrött (?) och ovanför beige, funderar på om jag ska behålla den bården till Evert blivit lite äldre, man vet aldrig om han får för sig att måla på tapeten eller något annat finurligt... Och därmed bara måla undertill, men det kändes väldigt trist!
Jag vill inte alls ha någon bård men samtidigt känns det sisådär om vi tapetserar och veckor efter så förstör Evert väggarna. Samtidigt har han inte alls visat någon sådan tendens så det kanske aldrig kommer att ske.. Gah, det är inte lätt det här..
Hur skulle ni gjort i rummet med bård? Låtit det vara kvar eller göra om? Snälla, säg att ni skulle göra om så kanske jag riktar in mig på det istället ;)


Ge mig gärna också lite tips på hur man kan göra ett barnrum roligt!


Alltså... I huset så är en vägg i vardagsrummet lila, i "Harrys" rum är det som sagt vinrött, i "Everts" rum är det också vinrött. I vårat "master bedroom" (;]) är det bruna väggar med en vinröd fondvägg. Undra om säljarna har någon sorts fetisch vad gäller vinrött? Eller så tycker man bara om olika färger helt enkelt! :]

Ikväll ville barnen att mormodern skulle borsta tänderna, sen ville Harry att hon skulle läsa kvällsboken. Själv tog jag Evert med mig upp och läste för honom.
De ligger och sussar gott nu snart, själv ska jag försöka göra lite skola innan sänggående.
Imorgon är det föreläsning hela förmiddagen sen åker jag och Per tillsammans och hämtar pojkarna från förskolan ♥ Första gången vi gör det tillsammans, ska bli mysigt!
Harry han verkar längta han också, han har berättat det för sin mormor och morfar och sin moster när han pratat med de!

När vi hämtat pojkarna åker vi till Luleå, jag hoppas jag kan få med alla killar på lite affärer som JAG vill på, dvs just nu är det affärer där vi kan spana på saker till huset som hägrar! :]




Skola var det ja.. Hejdå!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag skulle tapetsera om:) för vore de jag så skulle jag nog gå o störa mig på de där tapeterna, om jag i te gillade dom, vilket de låter som att du inte gör;) om han skulle göra ett konstverk på väggen så kanske de skulle vara finare än de som redan sitter på väggen just nu?;)



2012-03-13 @ 14:08:35
URL: http://jennylundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0