- "Allting är svårt innan det är enkelt"

Som säkert många redan märkt så har sommaren inte visat sig från sin allra bästa sida vad gäller vädret... Visst kan vi kanske inte räkna med en lika härlig sommar som det var ifjol, men hallå...! Lite sol och värme vill vi ha för att orka med kommande mörka vinter!
 
Det går framåt i huset, emn samtidigt känns det som att det står stilla. Det är fortfarande en hel del kartonger och påsar som står ouppackade i gäst-/datarummet som aldrig verkar komma därfirån. Nu är det dock utsidan som är prio ett, snart faller snön och allt arbete ute stannar då av. Då är ju alla kartonger i huset fortfarande kvar och kan börja packas upp! ;]
 
Igår spenderade vi dagen på IKEA och när vi närmade oss slutdestinationen, kassan, hade vi lastat på en Hemnes dagbädd, som jag trånat efter såå länge, på vagnen. Vi blir då varse om att madrasserna vi skulle ha till var slut och skulle komma in idag, onsdag. Lite smått besvikna och irriterade (iaf jag, sakerna som jag ska ha ska faktiskt finnas på plats!! ;])satte vi tillbaka kartongerna med dagbädden och traskade vidare till kassan utan den. Det måste visst bli en resa till hösten/vintern för att inhandla den så att vårt gäst-/datarum kan färdigställas. Vilken otur för mig ;p
Vi körde med släp dit för att rymma det vi skulle ha, men snacka om överdrivet det såg ut när vi packade in två kartonger i släpet som lika gärna hade kunnat rymmas i bilen..! Haha.
 
Annars så har vi borrat och grävt guld färdigt och än så länge verkar vi bli rika på kuppen. Eller, åtminstone mindre fattig!
Per har nu grävt, skottat och flyttat jord där det bättre hör hemma, det vill säga i olika "små" gropar som uppkommit på gräsmattan efter flytt av lekstuga, inte bara en, utan två gånger! Plattor vid altan har tagits bort och lagt tillbaka igen. Helst hade jag dock setta tt vi haft andra plattor, men ork och pengar lägger vi hellre på annat just nu! Plattorna får bli ett senare projekt, om sisådär 10-15 år kanske! Sandlådan har fått en annan plats, så nu är det bara att få upp och till ladan som ska "pryda" vår utsikt (inte min idé att ha den där den ska stå, men någonstans ska allt man vill ha rymmas också..!). Sen ska gräsmattan bort på en relativt stor yta för att ge plats för grus där grillstaden ska stå. Ja, lekstugan hade jag också tänkt måla invändigt någon gång framöver, garaget ska få sig nya portar, jorgubbar från det egna landet ska också hinna avnjutas innan sommaren är slut! Sen är det givetvis inte klart för att detta är klart, men sommaren är inte lång och börsen är inte fet, så det får hinnas det som hinnas kan, resten får vi ta någon annan gång. För tyvärr fixar det ju sig inte av sig självt!
 
När utsidan är gjort så mycket som möjligt på, jaa.. DÅ kan vi fortsätta inne! Där ska kök/hall få sig nya tapeter, innerdörrarna ska bytas, hyllor och tavlor ska på plats. Gardiner, lampor och fönsterprydnader ska bytas ut till saker som pryder stora fönster! Jag vill inte ha små krukor, lampor etc, det blir så pluttigt i det relativt stora fönstrena vi har i kök och vardagsrum. Just nu har vi lampor och krukor som vi haft i tidigare fönster som varit betydligt mindre, men man tager vad man haver och när vi inte är miljonerer får vi byta ut saker pö om pö!
 
 
 
 
Dagen närmar sig för min 25e födelsedag. Jag har egentligen slutat fylla år, inte för att jag blivit gammal, utan för att det mest är jobbigt att måste bjuda upp till kalas! Men en present av något jag vill ha/behöver är alltid uppskattat, men räkna inte med något underverk till fikabordet, fort kan det vara ICA som fixar bakningen! ;]
 
Nedan har jag skrivit ner lite av det jag vill ha/behöver. Så, varsågod. Ta en titt och se om det kanske är något som du har liggandes och skräar osm kan behöva flytta till nytt hem. En köksassistent, paltgryta och utemöbler kan lika gärna vara något begagnat! =)
 
¤ Köksassisten (Bosch, har hört att de är bäst?! Jag vill ha en gammal hederlig assistent, inte en kitchen aid. De må vara snygga men inte lika bra enligt omdömen/recensioner..)
¤ Paltgryta
¤ Pengar
¤ Presentkort Village
¤ Naglar
¤ Klippning/färgning
¤ Utemöbler (De här som ser ut som typ trä, fast det är något annat.. ;P i Grått eller svart. Ska vara underhållsfritt!!)
¤ Eyelinertatuering
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Nä jag gruvar mig.. Men bara vi får starta och börja se lite resultat så kommer man nog bli sporrad =)

Vad bra att du behöver på Ikea, kanske vi kan följas efter sommaren! Jag behöver också dit ;)

2012-06-28 @ 13:42:34
URL: http://hannaaldrin.blogg.se
Postat av: Anna

Vi är supernöjd med resultatet trots att det finns en del småfix kvar. Men sånt hör ju till när man har hus. Det blir aldrig riktigt klart :)Tack Linda, underbart att vara gravid trots att magen nu börjar kännas ganska stor. Men de allra flesta tycker dock att jag har liten mage för att ha mindre än tre veckor kvar :)

2012-07-27 @ 22:46:57
URL: http://annasofiagustafsson.blogg.se
Postat av: Emmeli och Mio

Oj vad länge sedan jag var in här!
Tack för din kommentar :) Ska definitivt lägga ut fler husbilder. Blir ju lite allt eftersom man renoverar :)Men visst har ni köpt hus nu? Vill se bilder isf! :) Sköt om dig! Kramar

2012-08-07 @ 07:51:08
Postat av: Jennie

Ja helt galet vilken skillnad!
Trodde och hoppades att det inte skulle ta 40 timmar denna gång, var mer inställd på 12-20 kanske men absolut inte 4! =))

2012-08-09 @ 22:03:20
URL: http://jennieohlund.blogg.se
Postat av: Emmeli, Mio & Théa

Lika flitig med uppdateringarna som alltid ;)

Ja, känns grymt skönt att vara klar! :)
Hur länge har du kvar? Kram!

2012-09-08 @ 09:45:15
Postat av: Erika

Du är ju för söt! Det hade dock varit skönt om vi hade haft någon som hade kunde komma till oss mitt i natten om det så skulle behövas och det fungerar ju inte alltid för er, tyvärr! Men är det en tid som skulle fungera tvekar jag inte att ringa ;) min mor kommer och byter av när hon tagit sig fram :P

2012-09-18 @ 21:14:41
URL: http://stordocka.blogg.se
Postat av: Hanna

Haha det finns säkert alltid något vi kan hjälpa till med =) man har lärt sig en del under tidens gång!
Jag tänkte svänga förbi dig idag men av någon anledning blev det inte och sen kom jag på att du har ju säkert skola!

2012-09-20 @ 07:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0