- Liten blir större



Det tar aldrig slut med saker som pojkarna behöver verkar det som!
Ja mamma, det finns faktiskt något som dem behöver. Inte bara sådant som jag tycker dem behöver! ;)

Efter söndagens grillning när Harrys handskar var på torkning på sidan av brasan så märkte vi att innertyget hade krympt, dem som redan var på gränsen för små för han. Dem kan inte vara speciellt sköna nu kan jag tänka mig... Jag som hade hoppats på att vi skulle klara oss med dem hela våren också, men tydligen inte!


Jag har fått tips/fått höra att Hestra har bra handskar, men vad rekommenderar Du?
Vad har Du för vinterhandskar på ditt/dina barn?!



Som att det inte var nog med det, så verkar Harry ha skjutit i längden rejält!
I princip alla mjukisbyxor är precisa i benen eller för korta! Herregud, han var ju nyss nykläckt! ;P
Ett par har han 104 i och dem sitter bra nu, så hädanefter blir det att köpa mjukisar i 110 tror jag minsann! Jag tycker dock det är konstigt att mjukisbyxorna är så små medan jeans är för stora eller bra, i storlek 104?! Har ni samma 'bekymmer' hos era barn?








Åh, vilken rolig dag vi haft på skolan idag! Dagar som denna borde alla skoldagar vara :D
Idag har jag lärt mig ta tre ackord på gitarr och förutom det, har vi lekt hela eftermiddagen!
Skitskoj enligt mig!
Såna här dagar får en att tänka bortom alla tråkiga och jobbiga uppgifter som ligger och väntar för en stund. Det behöver jag!


Näe, nu har hårfärgen fått sitta i lite för länge, bästa att hoppa i duschen och göra sig klar för natten. Ny skoldag imorgon!!




Kommentarer
Postat av: Malla

Nellie har de billigaste fr KappAhl. De kostade 69.50och har funkat hela kalla vintern. Sen har hon haft ett par reserv som egentligen är fabbe soch alldeles för stora till henne, men vaffan spela roll :P men antar att det bara är att prova på hnm, ta de som sitter bäst och som han kan röra småhänderna i, han är ju ändå äldre än Nellie så han blir väl frustrerad om han inte kan röra fingrar/händer.

Tror du inte det räcker med fodrade galonisar nu?

2011-03-01 @ 22:36:34
URL: http://www.monstermalla.se
Postat av: Emma

Vi har ett par Hestra till Hugo. I början av vintern tyckte jag att de var värdelösa, han var alltid kall i dem (gäller förmodligen de flesta vantar oavsett, när barnen är små och bara stillasittande :P) Fast nu när han har börjat leka och röra på sig mer ute på dagis så är de helt suveräna! Harry är ju äldre så han rör sig ju också betydligt mer ute, de funkar säkert bra på honom då :)



PS Lördagen närmar sig med stormsteg! Vi lämnar Hugo redan på fredag i Sikis, då slipper vi åka en vända dit på lördagmorgon utan kan styra kosan direkt söderut! Men vi hörs närmare och ser hur ni gör. KRAM! DS

2011-03-01 @ 22:50:34
Postat av: Therese

Hestra är otroligt bra men kostar ju lite mer också, om han inte är kall av sig så klarar han sig säkert med en billigare variant.. ni är ju ute mycket så bra utekläder är ju ett måste förstår jag! Och vad gäller byxor så har vi samma problem... lång och smal tjej vetty =)

2011-03-02 @ 08:29:11
Postat av: Aina

jag tycker hestra är bra, men finns säkert andra billigare märken som är bra också. Dom har ändrat på ullfodret i årets modell av hestra och det är inte alls lika varmt som det i fjolårets.



Och ja, jeans är större i storlekar, iaf på Max byxor:)

2011-03-02 @ 10:03:13
Postat av: Lea

hej vi har hestra på Herman men jag är inte imponerad..

han har ju stora händer men måste ha för 4 åringar ialf på den modellen samt ett par tunna ullvantar under för att inte bli kall.. då använder han ju intte alls händerna på samma sätt som harry säkert gör men dock ändå!.. jag har hört jätte bra om Lindbergs hanskar... dock hade dom massor i rea på hestra på Intersport!=)

och ang byxor... man blir aldrig klock vissa märken en storlek andra märken en helt annan!.. men mjukisbyxor om något måste man ju verkligen dra ut i benen när man tvättat dom, dom kan konsten att krympa i benen!

2011-03-02 @ 10:07:06
URL: http://lindkvistlinnea.blogg.se/
Postat av: Louise

Levi har hestra och dom är bra! :)

2011-03-02 @ 10:40:31
URL: http://livetmedlevi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0