- Irritationsmoment i trafiken

Jag kör ganska mycket bil. Kan bero på att vi bor där vi bor men också för att jag tycker det är ganska roligt och vill gärna fara och flänga. Att jag ofta nickar till är verkligen inte bra, jag väntar bara på att jag ska köra i diket eller krocka.. Jag hoppas bara att jag den gången är ensam i bilen!!! Visst, jag borde inte ens köra bil när jag är så trött, det vet jag! Det är dock ofta så att jag är pigg när jag sätter mig och kör och det är efter en stund tröttheten slår in. Om Harry är med och vaken så är det inga problem att hålla sig vaken, för surrar gör han, konstant!

Vars jag ville komma med detta var inte att jag är en sömnig bilförare, utan att jag kan bli jäkligt irriterad i trafiken! För att till exempel ta mig till Piteå så kör jag efter en väg som inte är lika bred som e4an direkt och när man möter en bil håller man ju av lite för att man inte ska köra in i varandra. Men det verkar som att vissa tror att dem är 'king of the road' och vägrar hålla av! Som förra veckan eller om det var förrförra veckan när jag körde den vägen med släp så mötte jag en annan bil som även denne kom körandes med släp. Jag höll givetvis av det jag behövde för att hålla mig på 'min' sida men tror ni att den mötande gjorde det!? NEJ! Denne människa hade inte alls en tanke på att håll av och hade jag hållt av några cenitmeter mindre än jag gjorde hade han kört in i mig.
Vad fan tänker man med då?!
Man är ju tamejtusan inte ensam i trafiken!



En annan sak som även det irriterar mig är när man kör i mörker och möter en bil och denne bil slår av hellyset typ 2 km innan mötet! Varför?! Jag kör med helljus för att jag ska se vägen, eventuella faror och liknande. Jag slår inte av ljuset för långt ifrån den mötande bilen så att när vi har halvljus är det flera hundra meter av mörker. Detta är ju en fara i sig! Visst, kör jag uppför en backe och ser lysen på andra sidan slår jag av mitt helljus just innan vi möts för att inte blända den mötande bilen, detta är något som de felsta evrkar göra och som är uppskattat! Men att slå av alldelens förtidigt och sedan flasha för att denne vill att jag ska blända av gör mig väldigt irriterad. Iböand skiter jag i att dem flaschar och åter lyset vara på till jag anser att det bör släckas eller så slår jag av i samma veva. Vad jag vet ska man ha på helljus till det att mitt lyse möter den mötande bilens lyse.

Hur gör ni i dessa situationer? Håller ni av på vägar där det behövs och slår ni av fort som blixten direkt ni ser lysen närma sig eller slår ni av när lysena möts?

När jag likaså är på ämnet bilar så blir jag också irriterad över dessa förare som på en 2-1 filig väg kör typ 90km/h där det egentlgien är 110km/h och dessutom enkelfiligt för att, när det blir dubbelfiligt öka på farten så att den bakomvarande måste öka farten än mer! Varför gör man så?!

Kommentarer
Postat av: Louise

finns så sjukt många idioter i trafiken.. det stör mig också sjukt mycket när dom slår på helljusen några meter innan man passerat varandra. fan också det är ju livsfarligt men vissa går bara in för att jävlas (har hänt då jag inte vart nog snabb att blända av vid möte) och tänker inte på konsekvenserna det kan medföra

2011-02-23 @ 12:47:54
Postat av: Therese

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!! först vill jag börja med att säga att det är skrämmande att du är halvt sovande bakom ratten, ska tänka på det när vi möts efter kringel-kroki vägarna hära! =) men sen har du rätt på varenda punkt! Vintertid ligger folk och kör i mitten på vägbanan trots att dom får möte?!Brukar också blända av när jag anser att avståndet är lämpligt (skiter i att dom blinkar och har sig), fan för dom som bländar av så fort dom ser en annan bil... händer ofta på långa rakor. Förstår dom inte att man kan se förbi helljuset... ibland har det hänt att Robert har kört helljusrace (vanlig företeelse på älvsbyvägen) och att ingen har bländat av, och tänk.... man ser ändå!! trots extraljus!

Men sen blir jag så förbannad på folk som lägger sig kloss i arslet på min bil utan avsikt att köra om, då brukar jag bromsa! =) en vacker dag kommer jag ha ihjäl mig.

2011-02-24 @ 12:37:20
Postat av: Cicci

Haha, måste ju bara kommentera här! :) Jag är en sån som blir irriterad på folk som bländar av för sent - ja, som du ;) Men det är för att jag knappt ser vägen då folk bländar mig.. Å jag är en sån som du irriterar dig på - jag bländar av så fort jag ser en bil - MEN - jag flashar aldrig nån som bländar mig utan "lider" mig igenom det :) Men jag håller med om att det finns många irritationsmoment i trafiken!

2011-02-25 @ 12:08:59
URL: http://fantaisha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0