- Yes!

Jaaaa!!

Äntligen har Evert fått isg en plats med storebror på hans förskola och inskolningen börjar nästa torsdag! Han hade fått börja redan på måndag om inte jag gått skola måndag tillochmed onsdag och om Per hade möjlighet att vara ledig, men torsdag är bättre än inget!

Per ringde handläggaren som har hand om placeringar på förskolor för att höra sig för hur det såg ut, eftersom att dessa tre månader snart gått ut och vi inte fått veta något om någon plats. Hon hade visst glömt bort eller något liknande och bad om ursäkt för detta och undrade när vi ville att han skulle börja. Ja, så fort som möjligt givetvis, helst i januari ;) Hon sa då att han får börja på måndag om vi ville det och vips så blev det så! Eller torsdag då..
Det känns jätteskönt att äntligen få skola in honom och ha han där med brorsan på dagarna. Jag hoppas att jag ska känna mig mer tillfreds med skolan och inte känna samma hopplöshet och jobbiga känsla som jag har haft under en längre tid. Jag tror att detta kommer bli bra både för hans och för min skull. Han får vara på ett ställe där inte mamma hela tiden sitter och försöker antingen läsa eller skriva, utan har nån som kan aktivera honom mer än vad jag har gjort dessa senaste månader :'[
Och att jag, framförallt,  kommer ha mer tid, energi och ork till att vara en mamma. En rolig och aktiv mamma som roar mina barn på bästa sätt.
Hädanefter kanske jag inte behöver känna mig som världens sämsta mamma som lägger mycket tid till skolan utan kan lägga tiden på pojkarna när dem är hemma!

Mina älskade pojkar, dem är mitt allt, mitt allt!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Men uundeeerbaart!! Åh så skönt för dig/er/han :]

2011-02-23 @ 09:03:13
URL: http://hannaaldrin.blogg.se/
Postat av: Louise

det kommer bli så bra det där! du har verkligen gjort det sjukt bra linda, det ska du veta!!

2011-02-23 @ 12:44:11
URL: http://livetmedlevi.blogg.se/
Postat av: Linnea Granström- Ebbas Mamma

Gud vad roligt :D

2011-02-25 @ 16:38:34
URL: http://linneagranstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0