- I säljartagen

Jahapp..
Då börjar våran trogna följeslagare ge upp.
Den har varit oss trogen sen hösten 2008 men verkar inte längre vilja vara en del av oss. 2½ år är inte fy skam, men den hade gärna fått hålla ett tag till!
Jag talar alltså om åkpåsen som vi haft från det att vi köpte den till Harry fram till nu. Typiskt att den ska börja ge upp nu bara..

Jag var lite sugen på att köpa en voksipåse som jag sett på blocket, dock inte så snygg i färgen, men jag skulle aldrig få för mig att köpa en ny voksi, snuskigt dyra är dem men visst jävligt varma! Det kanske är någon som har en voksi som bara ligger och skräpar som vil bli av med sin?? :)


Jag har även bestämt mig för att sälja våra Phil & Ted.
Mamma tycker jag är dum som köper och säljer barnavagnar titt som tätt, men jag anser mig vara ännu dummare om jag har en så pass dyr vagn som bara står.
Den används inte flitigt nuförtiden tyvärr. Då känns det bättre att sälja den till någon annan behövande och köpa en annan enkelvagn. Att använda den som enkelvagn och låta syskondelen bara vara, känns också onödigt..
Jag vet, jag är knäpp!!
Att lilleman även börjar vara lite stor för syskondelen spelar också in. Tänkte istället köpa mig en billig syskonvagn på bredden att ha för att gå ut på promenader med. Och till enkelvagnen bara införskaffa en ståbräda till Harry.

Hur skulle ni ha gjort? Behålla P&T eller sälja för annat inköp?
Säg att jag inte är dum som tänker som jag gör ;)

Kommentarer
Postat av: Emma

Yes, det kommer bli kanoners tror jag! :)) Och ang. vagnen så tycker jag du ska sälja p&t och göra som du har tänkt! Kramar

2011-02-23 @ 22:23:40
Postat av: mamsi

Jag tycker det ÄR en bra ide' du är en klok kvinna/mamma

2011-02-24 @ 09:31:03
Postat av: Therese

jag hade också gjort som du.. eller önskat att jag gjort det ;) En barnvagn fyller inte alla funktioner efter tidens gång. Vi köpte en sittvagn direkt (trodde vi var smart) och la typ en hårdlift i den när maja var liten... men när vi väl ville använda sittvagnen så ville vi ha en behändigare som inte var lika stor och klumpig. Det är en jäkla djungel det där!

Kommer också investera i en ståbräda sen så att Maja kan hänga med.

2011-02-24 @ 12:42:17
Postat av: Louise

jag skulle nog gjort som du gör kanske.. fast jag fattar inte varför du ska köpa en ny syskonvagn? då är det väl bättre att ha kvar P&T att använda vid behov också sälja den sen.. för nu när evert börjar dagge så kommer det kanske inte bli så mycket vagnåkning och de gångerna du far med båda så orkar harry kanske gå själv? så skulle nog jag gjort.. tror inte p&t:n sjunker så mycket mer i värde för att du har kvar den ett halvår till eller nå.

2011-02-24 @ 13:18:47
URL: http://livetmedlevi.blogg.se/
Postat av: Malla

hehe, jag är heeelt fel att svara på det där med vagn :P jag tycker folk tjorvar så oändligt mkt med vagnköp hit och vagnköp dit, det verkar inte alltid så genomtänkt :)

Vi använder inte vagn alls, den står på dagis och Nellan sover i den.

Kan du inte ha kvar P&T till hösten? Då behöver du bara enkelvagn + ståbräda.



Men nä, jag tycker ändå inte du är dum! DU är snäll :)

2011-02-24 @ 17:15:20
URL: http://www.monstermalla.se
Postat av: Lea

jag är sm dej ÄLSKAR vagnar men frågan är behöver no ens en syskon vagn... är det inte lättare att dra han på bob eller så då dom bägge ska med?

=)

jag kommer den dagen det blir aktuellet vägra syskonvagn å köra på stå bräda samt bob eller så får D dra ett av barnen:P...

ang vvoksi påse så har Ilone sytt åt H billigt å lika bra=) bästa av allt är ju att man kan byta innandömme efterbehov! men hittar du en billig skit i hur den ser ut lätt värt det...allt är att du köper en barn sovsäck på typ stadium bra priser å måste ju vara lika bra=)

2011-02-24 @ 17:28:39
Postat av: Jenny

Haha, ja tänk om man skulle kunna få tillbaka kroppen man hade då:) Ja ni måste verkligen komma förbi någon dag, förstår ju att de är lite svårt då jag jobbar på veckodagarna, men kvällar o helger passar bra, hör av er då de passar er!:) Hoppas allt är bra o så skönt att Evert fått dagis plats! Kram på dig

2011-02-24 @ 22:32:50
URL: http://jennylundberg.blogg.se/
Postat av: Evelina - Mamma till Meja Lee ♥

Tack för tipset! :) Dom är så fina..

2011-02-25 @ 12:22:06
URL: http://loon.blogg.se/
Postat av: Louise

haha jo han är ju inte direkt den som ropar och ber en stänga av kranen iaf ;P

2011-02-27 @ 09:25:12
URL: http://livetmedlevi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0