- Sjukstuga

Måndagnatt kom Per hem tidigare från jobbet, inte för att han möjligen ville överraska mig och göra mig glad, utan för att han hade börjat spy!

Magsjukan kom alltså och knackade på vår dörr måndagnatt. Trodde, eller snarare hoppades, att den bara hade gått fel. Men se icket.. Hela natten vaknade jag av att jag hörde min kära sängkamrat ha det mysigt med hinken. Fullt lika mysigt var det inte för mig!

Tisdagmorgon kom, som kom alldelens förtidigt om ni frågar mig! Strax före sex hördes Harrys ljuva stämma från hans rum ropa efter mamma. Var ju bara stiga upp... Efter morgonbestyren tog vi oss en promenad och sådär. Kände mig fortfarande pigg och tänkte att jag inte insjuknar, det har jag inte gjort när Harry haft magsjuka. varför skulle jag göra det nu?! Men timmarna gick och jag började få ont i magen. Jahapp, nu åker jag också dit förstod jag. Då var det min tur att krama toaletten, istället för hinken.
Harry var så gullig med mig, när jag kramade om toastolen och han var där inne med mig, då klappade han mig på ryggen (kändes som att han menade - Det blir bra det här mamma...). 
Älskade lilla barn!

Per var mestadels liggande hela gårdagen och var helt slut i kroppen, vilket även jag blev. Så det var guld värt att kära farmor kom och var ute med Harry en stund innan läggdags. Per la Harry sju och då la vi oss också, skönt och behövligt!
Idag har det varit betydligt bättre! Både min och Pers kropp har dock varit helt slut. Minsta lilla kraftansträngning har gjort att vi fått vila en stund efter det. Vi har riktigt sett hur frustrerad och less Harry har varit idag, men som den guldkille han är, har han överlevt utan större problem =] Efter middagen slog jag på Mora träsk, som han tyckte var ganska roande - en liten stund... Sen klädde vi på oss och tog en promenad med Kajsa innan läggdags. Skönt men kroppen var helt slut när vi kom hem!

Hoppas innerligt att pojkarna slipper magsjuka! Och hur vet man om Evert får magsjuka? Han kräks ju mycket varje dag.. Och får såna små magsjuka eller hur är det med den saken?


Kommentarer
Postat av: Sofie

Oj, va jobbigt att ni båda haft magsjuk! Hujja inte alls kul! Skönt att det går åt bättringsvägen iaf :)

2010-03-10 @ 21:58:29
URL: http://sofiea85.blogg.se/
Postat av: Malla

Nellie hade magsjuka för en månad sen ca, hon bajsade typ 20 ggr per dag i flera dagar och hade ingen större aptit..

Hoppas ni blir krya snart och att pojkarna slipper!

2010-03-10 @ 22:35:23
URL: http://www.monstermalla.se
Postat av: Therese

åh fy fasen... era stackare! hoppas innerligt att grabbarna slipper det.

2010-03-11 @ 07:19:17
URL: http://thebrese.blogspot.com
Postat av: Hannah

Vi har alla var drabbade mer eller mindre.. hatar magsjuka.

Idag har vi varit på utredning på barnavdelningen om hennes mage. Det var inte roligt=(... men det är skönt att det händer något.

Krya på er!

2010-03-11 @ 19:53:49
URL: http://ellalivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0