- Evert uppdate

Jag och Evert kom nyss hem från BVC. Inte undra på att han har gått och blivit rund om kinderna, han hade så gott som gått upp två kg på en månad!! Tungviktar´n våran :D
BVCssk såg dock inte sådär jättenöjd ut.. Frågade om hon tyckte vi gav han för mycket mat, vilket jag absolut inte tycker - ökade på mängden mat igårkväll, och hon sa att om han inte stagnerar snart måste vi ta en titt på det där.. Hmm.., antingen går han upp för lite eller så för mycket. Det är aldrig bra!

Han är ett kräkbarn så jag tycker det är svårt att veta om han får i sig det han behöver, och det får han. Och lite därtill ;) På tvåmånaderskontrollen vägde han 4680g och nu väger han 6570g, är 59.5 lång över havetoch huvudet är numer 42cm stort i omkrets!

Tog även upp med hon att Evert har så svårt med bajseriet, vi ger messmör i varje flaska och ändå måste jag hjälpa han på traven! Hon tyckte vi skulle testa bifidus, börja med att byta ut en flaska per dag och hoppas på bättring. Så nu slutar vi med messmör och hoppas på att detta hjälper. Messmör är visst inte så bra att hålla på och ge sådär...

Idag fick han även sin första vaccin! Och inte bara en spruta, utan två. Det gjorde så ont för han, stackarn. Tårarna bara rann nerför kinderna. Hon var snäll och började med den som gjorde minst ont och sen den som gjorde ännu ondare. Vi får se hur han har det i benen i eftermiddag, har bunkrat upp med alvedon =P

Nu ska jag gå och ge han bifidus för första gången.


Må gott till nästa gång!

Kommentarer
Postat av: Lina

wilma väge 6580 på 4 månaders kollen :) haha snart e Evert ikapp :)

2010-03-09 @ 15:27:15
URL: http://liniz.blogg.se/
Postat av: Anna

Hehe ja, jag blir då inte förvånad.. Alla ungar växer ju tydligen om henne :/ jaja, jag får försöka se det positivt, jag får ha en bebis längre, hehe :)

Allt bra me er annars då?

2010-03-09 @ 15:42:35
URL: http://annaejk.blogg.se/
Postat av: Sassa

Ojdå, hehe. Stadig kille! ;)

2010-03-09 @ 18:00:58
URL: http://sassabarill.blogg.se/
Postat av: Lea

samma för oss, H gick upp 1,4 och dom gnällde han har ätit 150 sen han var 2 mån och det äter han ännu och som han spytt har jag uingen förståelseatt han gått upp,...nuy hade han bara gått upp 200...det stannar upp!...men ang bajseriet så när H var 3 månader började jag ge vällning som sista mål på kvällen och vipps började han skita varje morgon...ersättningen var förhård för hans mage och att han sen stoppade hela natten på det gjrde det hela 1000 gånger bättre;) så hett tips ...och prova ge erstättningen med lemonac...är inte den bättre för magen?...lycka till!...och du jag gav han en tesked med plommonpure ibland med!;)

2010-03-09 @ 21:34:18
Postat av: Hannah

Oj inte kul m magen, vi hade/har ju en massa problem med Ellas mage. Så messmör,bifidus,lemolac och hela registret fick vi köra.



Hahaha ska jag komma måla? Oj oj du har ju inte sett älgarna på nära håll;)

2010-03-09 @ 22:34:03
URL: http://ellalivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0