- HEJ

Igår när jag pratade med Per i telefon, ville Harry som vanligt 'prata' i telefonen också ('prata' = lyssna och skratta och vända sig från telefonen och titta..). Men så hände något som aldrig hänt förut! Han sa nämligen HEJ till pappa sin :] Jag vart ju förstås superglad, med tanke på att han som sagt annars bara lyssnar, skrattar och tar sen bort telefonen från örat. Han brukar kolla på telefonen för att liksom kolla om pappa/mormor eller vem det nu är jag pratar med, syns. Det är klart det är konstigt för dom små att bara höra en röst =)
Ett framsteg i hans utveckling, roligt! =]



Har en väldigt stolt mamma/mormor nuförtiden. Harry har äntligen börjat säga mommo!
Alla som träffat han vet att han inte är en 'pratkvarn', men det börjar lossna lite nu och mer och mer börjar komma från hans mun. Han 'surrar' numer stup i ett, det är skönt för öronen när han sover ;]
Pappa/morfar väntar otåligt att han ska säga morfar/moffa, men han hålls på sträckbänken än så länge!



-5.7

Kommentarer
Postat av: Malla

-5,7! :)

2010-01-22 @ 18:16:38
URL: http://www.monstermalla.se
Postat av: Lea

duktig du å harry är;)

2010-01-22 @ 18:36:09
URL: http://lindkvistlinnea.blogg.se/
Postat av: Sara

Men O så sött!! :) Stackars moffa då, men det kommer nog snart! :)



Ja, jag slappnar också av på ett helt annat sätt när jag är hos mamma och pappa. Det tar nog många år (om det nu någonsin inträffar) innan det försvinner. Men jag tror ändå att hemma hos mams&paps alltid kommer vara HEMMA!



Okej, ja, men då kan vi ju höras. Ska nog ha middag här imorgon eftermiddag/kväll, men vi får se hur det blir med den saken. Vi hörs! :)



Kramis

2010-01-22 @ 20:16:58
URL: http://sassabarill.blogg.se/
Postat av: Monica

Tack så mycket! :) Jag sjunger gärna om jag kan det datumet ni tänkt er. Jag är då verkligen inte dyr, har egentligen aldrig tagit betalt, inte än iaf, men har oftast fått en liten slant för tiden jag lägger ner inför olika tillställningar. Hatar egentligen att ta betalt för att sjunga, men man lägger ju ner en del tid för att kunna framföra en sång på bästa sätt. Men samtidigt sjunger jag för att jag älskar att göra det.



Har ju även en pianist med mig, men han kostar inte nån stor slant heller. Sen om inte han kan spela så finns det ju alltid en kantor som kan spela och han kostar ju inget.

Det löser sig alltid :)

Men säg till när ni tänkt er dop och om ni vill att jag sjunger, för det gör jag så gärna. :D



Funkar det bra med pojkarna där hemma? Dom är då så fina :) Hur känns det att vara tvåbarnsmamma nu då? Stor omställning kan jag tänka mig.

Kram!

2010-01-23 @ 18:54:46
URL: http://moonkan.blogg.se/
Postat av: Hannah

Åhh vad kul jag vet precis hur det känns. Ella sa oxå HEJ förstå gången i telefon förra veckan till mormor.

Man blir som häpen!

2010-01-23 @ 19:36:40
URL: http://ellalivet.blogg.se/
Postat av: Caroline - Mamma till Freija & Loke.

Haha ABSOLUT! ; )

2010-01-24 @ 20:37:15
URL: http://freijasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0