- Misstolkad

Klart man inte är en dålig mamma om man ger ersättning, det var inte det jag ville ha fram med mitt inlägg. Det hoppas jag alla förstår! 

Herregud, Harry fick ersättning och nog har det blivit pojk av han för det! Men jag kände dock att jag, denna gång, verkligen ville kunna amma. Såklart känns det som ett litet nederlag att inte kunna amma då.
Lilla Evert vägde bara 3515 på bvc i måndags, alltså knappt gått upp alls. Klart våran bvcsköterska var orolig, det vart ju jag med! Hon frågade vad jag tyckte och tänkte angående det, såklart han ska få ersättning så han går upp och är nöjd! Det är väl ändå en självklarhet?! Så ego/självisk är jag inte att jag skulle låta mitt barn få i sig lite mat medvetet, enbart för att jag ska få amma. Dum må jag vara, men inte SÅ dum! =]

Evert får nu tillägg/ersättning varje mål, har i princip slutat amma. Känner inte att jag varken vill eller orkar både amma och sen ge flaska. Har ju även ett barn till som behöver min tid, jag kan inte sitta och mata Evert större delen av dagen när även Harry vill ha min uppmärksamhet. Men jag kan gärna behålla mina 'amninhgsbröst', de behöver inte försvinna ;]



Mina pojkar är mitt allt, de är de finaste som någonsin hänt mig. ♥

Kommentarer
Postat av: Jessi

Hjärtevän!!

Se så fin Harry blev och Evert kommer bli lika fin pojke med eller utan bröstmjölk =) Du är en mycket god och klok mor ... en förebild !!

KRAAAM till er alla

2010-01-14 @ 22:26:25
URL: http://www.brukstyp.se
Postat av: DONKEN

jatack, jag vill också få tillbaka mjölkboobsen, i looooved them. :) nu är man Ms. Platt igen, jävla skit. Jag vill nu gå upp i vikt för att få tillbaka dem istället. hehe... har en 8månaderrs vincent härhemma. jag vill ha fleeer barn per omgående. det vill inte min karl. :P härlig blogg, läste och log. :D kram på dig! Annelie

2010-01-14 @ 23:50:23
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: Sara

Klok är du, kära du, mycket klok! :)



Må dina bröst vara med dig!



KRAM

2010-01-17 @ 02:20:01
URL: http://sassabarill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0