- Snöoväder, var är du?!

Detta såkallade snöoväder med 2 decimeter snö, vars håller det hus?!
Här hos mamma och pappa ligger det ytterst lite snö på backen, täcker inte ens gräsmattan på de flesta håll, och det regnar som sjutton. Men något snöoväder kan jag verkligen inte kalla det!

Mamma var inte alls sugen på att he sig ut på vägarna idag, men jag ser inget farligt med det. Man får ju helt enkelt köra efter det väglag som råder! Lite snö, halka och regn har ingen dött av, okej, det har det faktiskt, men man kör ju faktiskt inte på samma sätt nu som när det är sommar och torrt väglag! Är man så dum får man skylla sig själv!
Är man en äkta norrlänning så säg?! ;)


Per kom inte hem förrän klockan 5 igår morse och då var jag snäll med honom och såg till att vi for bort så han fick sova ostört! De som hade turen att ha oss på besök var Stina och Eric ;) Eric han blir då bara större och större för varje gång, nu är det inte långt kvar innan han tar sina första stapplande steg! :)
När det var lunchdags åkte vi hem för att få i oss lite lunch och kröp sedan ner hos vår favorit för att vila våra ögonen och det kan man verkligen säga att Harry gjorde, han vaknade upp 3½ timma senare!!! DET har nog aldrig hänt sen han var pytteliten!

När vi steg upp ur säng strax efter fyra packade vi bara in oss och vår packning i bilen och begav oss och hälsade på Linda och Alice så barnen fick leka och jag och Linda surra! =] Åkte sen vidare till mamma och pappa, och visst kan jag erkänna att det var halkigt bitvis, speciellt med sommardäck på kärran, men som sagt, man kör ju efter väglaget eller så är jag helt enkelt en sjuhelvetes duktig chaufför, jag tror dock på det förstnämnda! =)







Hur ska man tolka det där då?!

NU ska jag gå och pussa på min underbara son innan duschen kallar!

Kommentarer
Postat av: Louise

karin körde i diket när hon låg i 30!!!!!!!!

2009-10-07 @ 11:27:51
URL: http://livetmedlevi.blogg.se/
Postat av: eva

åh linda jag sitter å går igenom lite inlägg på din fina blogg eftersom det var ett himla bra tag sen sist!! å oj va det händer grejer här:D GRATTIS till graviditeten, eller vad man säger:p oj så roligt för Harry att få ett syskon. läste att ni letar efter hus åxå, är det nåt speciellt ställe ni vill bo på?? massvis me kramar

2009-10-07 @ 16:33:14
Postat av: Jenny

Tror det handlar om chafören;) Men byt till vinterdäck!! :D Det där snöovädret märkte då inte jag av, bara några flingor o sen regn.. Allt är väl borta idag ?:) Hoppas allt är bra ! Kram

2009-10-08 @ 10:31:53
Postat av: Sara

Jag tror då på att du är en sjuhelvetes bra chaufför! ;)



Ta med köttet, här bjuds på cola och diverse tilltugg! Hanna jobbar natt då, så vi kanske kan börja ses vid 4-5, så hon hinner vara med en stund? :)



Kramis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0