- Första julklappen

Vagnen blev kvar hos svärmor och svärfar igår och jag hade tänkt att jag och Harry skulle ta en promenad dit idag och hämta den efter hans vila. Innan vi hade fått i oss mellanmål, klätt på oss och tagit oss ut var klockan strax före fem. Så jag uteslutade promenaden dit och så tog vi hink och spade och traskade en sväng med Kajsa. Fort gick det inte så den lekplats jag tänkte vi skulle besöka slutade jag ut när vi kommit mer än halvvägs, tyckte det var lika bra att vända om och gå och leka vid skolan. Sagt och gjort, där var vi en stund och lekte. Kajsa är inte så van vid sand så hon fick sig nåt tuppjuck och sprang som en tok, det är lite läskigt när sanden skvätter omkring en antar jag ;]

Efter en dryg timmes utevistelse började vi traska hemåt, vi behövde ju få i oss middag och busa lite inne innan läggdags =]

När jag hade lagt lilleman gjorde jag mig en kopp varm choklad, eftersom jag fortfarande var frusen efter vår lilla promenad.. Den gjorde susen, nu känner jag mig varm igen!



Har precis skickat in en beställning från en sida, så nu är första julklappen beställd! Känns skönt att ha börjat med det, så inte allt måste inhandlas i sista stund!


Dags att göra kvällsrutinerna. Kvällspinka Kajsa, ringa Per och säga puss och godnatt, släcka, toalettbestyr, kolla till Harry och sen lägga sig under täcket. Justja, måste smörja händerna och på med dom förbenade 'vantarna'. Fruktansvärt läckert, inte!


Btw, v 30+0 idag, dvs v31! Det närmar sig med stormsteg!!

KRAM


Kommentarer
Postat av: lina

Men herregud.. har du samma åkomma som jag?? Jag har också fått (betalat DYRA pengar för) salvor och bomullsvantar :-) haha

Fast det funkar inte så bra.. jag slter av mina i sängen..

2009-10-14 @ 10:45:14
URL: http://linaoh.blogg.se/
Postat av: Sara

Skönt att första julklappen är klar! Jag beställde den första i början av september, så jag är också ute i god tid (för en gångs skull ;D )



Okej, jag ska ta det med Hanna då, så ska vi nog komma överens om något!



Åh, du har ju hittat det ultimata sättet att spara pengar. Kanske borde börja med det själv..



Vad är det för heta vantar du sover med? :)



Kramis

2009-10-14 @ 11:22:24
URL: http://sassabarill.blogg.se/
Postat av: Linnea

Med oss är det bara bra :)

Åh vad kul men en till liten knodd snart :)

Kraamar

2009-10-14 @ 12:36:34
URL: http://linneagranstrom.blogg.se/
Postat av: lina

Ja, men det är nog något liknande :-) Jag är fruktansvärt känslig mot vatten.. Och jag menar, att jobba inom restaurangbranschen och ha en blöjunge gör att jag tvättar händerna i princip hela tiden. Dom blir otroligt irriterade och jag klöser, kliar upp stora sår under nätterna.. Så jag har fått någon lite bättre kortisonsalva på recept och någon annan DYR salva på recept. Kan säga att två salvor och ett vantpaket gick långt över 600-lappen. Trist utgift! Sen suger jag också på att komma ihåg att smörja in hela tiden :-)

2009-10-14 @ 21:15:02
URL: http://linaoh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0