- En mammas rätt?!

Jag vet inte hur många gånger jag fått höra något om Harrys hår... 'Men Linda, du MÅSTE ju klippa han', 'sådär kan han ju inte se ut i håret', är bara en bråkdel av det som gått in i mina öron. Egentligen tycker jag att som mamma att det är JAG som ska bestämma hur han ska se ut i håret och när han ska klippas. Vill/orkar jag inte klippa han direkt det blivit liite längre så ska jag ta mig sjutton inte behöva det!
Jag tycker att Harry varit söt och charmig i sitt långa busiga hår. Att det blivit tovigt skiter jag egentligen i, han är densamma kille som alltid oavsett en liten tjorv där bak eller inte.
Tyvärr har jag blivit så less på alla som påpekar något om hans hår så nu är det för första gången klippt. Och jag hoppas att alla som tjatat tycker det blev såå fint! För tycker hans mamma det? Nej. Det går inte att klippa barn fint, kanske om man har ett barn som enbart sitter stilla, men se, det gör inte Harry.
Nu har i alla fall alla andra fått som dem velat, får se hur länge det dröjer till det börjas tjatas igen!!

Konstigt att ingen tjatar på hur långt och jäkligt hår Per har! Han är ju ändå vuxen och borde ha håret någorlunda friserat, någon gång emellanåt i alla fall. Det borde ju folk påpeka kan jag tycka. Barn är barn och dom ska vara lite busiga, tokiga och söta i sina frisyrer.

Är jag den enda som tycker så här? Är det inte en mammas (och pappas) rätt att bestämma när, var, hur saker och ting ska göras med sina barn?!


Nu är hjärtat lättat lite, bättre kändes det också när jag fick en puss av lilleman!



I eftermiddag ska jag och gratta min älskade moster som fyller år, så det är bäst att hoppa i duschen, fixa lunch till mig och Harry och sen lägga han för att vila. Tror jag själv måste skippa att vila idag, MÅSTE städa undan här innan jag far och lämnar Harry hos sin farmor och farfar där han får tillbringa lite tid innan Per kommer hem från jobbet och hämtar upp han. =]

Nä, det här dugen inget till.
Lev och må!


Kommentarer
Postat av: Stina och Eric

Du har helt rätt, visst är de mammans och pappans rätt om hur det ska vara och så vidare =)



Det är ju inte lätt att klippa barn direkt heller, inte så att dom sitter still direkt!



Men Harry är söt hur än han ser ut! =)



Kramar

2009-10-21 @ 12:13:58
URL: http://stinarisberg.blogg.se/
Postat av: mamsi

men sjutton oxå, vem behöver brys sig om någon annans barns hår.....nu känner jag mig oxå arg, grr! han som e såå söt i sitt lockiga hår!!!! han är förmodligen lika söt nu, men ändå!! Jag håller med dig linda, det är eran rätt som föräldrar att bestämma, så länge ni inte gör honom illa!!och det gör ni defenitivt inte!! stå på er nästa gång!!!kramar/ mammma & mormor

2009-10-21 @ 12:35:37
Postat av: Sara

JAG HÅLLER MED (och hade hoppats på att du stått på dig och INTE klippt honom)!! Finns ju inget sötare än lillisar som springer omkring med sitt lurviga hår!



Men han är garanterat söt ändå! :)

2009-10-21 @ 12:50:02
URL: http://sassabarill.blogg.se/
Postat av: Lina

Håller me dej fullständigt !! barn ska ha hår !!!! å mkt !! Den som kommer å säger till mig att ja ska klippa Wilma sen kommer garanterat få höra de tillbaka !! :) puss

2009-10-21 @ 13:21:08
URL: http://liniz.blogg.se/
Postat av: Hanna

Å Harry som är så charmig med sina små blonda lockiga tofsar där bak, vem bryr sig om nå tjorvar :)



Förresten, smsade ned Sara idag.. och herrejösses vad de verkar vara svårt att få ihop en kväll som passar alla!! Man kan som säga som så att jag/vi kan alla helger utom sista helgen i nov för då jobbar jag fel tider för att någon dag ska passa!

De vore ju hemskt tråkigt om vi inte fick en enda kväll att passa :/

2009-10-21 @ 13:42:13
URL: http://hannaaldrin.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jo de skulle gå, för Sara sa hon kunde då och de kan då vi med! Jag trodde att inte ni kunde, tänkt att ni säkert är i holsvattnet eller så hela helgen.. men de hade ju varit perfekt!! =)

2009-10-21 @ 14:14:32
URL: http://hannaaldrin.blogg.se/
Postat av: Malla

Klart som fan det är ni som föräldrar som ska avgöra det!

2009-10-21 @ 14:17:01
URL: http://monstermalla.blogspot.com
Postat av: Lea

du det är helt och hållet eran rätt...Herman ska ha kångt hår, älskar små killar som har vilt hår!!=)

2009-10-21 @ 14:27:25
Postat av: Louise

kommenterar folk seriöst det? oj då borde dom se levi i hans kalufs!!!

2009-10-21 @ 14:46:06
URL: http://livetmedlevi.blogg.se/
Postat av: sandra

määh! harry e ju "dynamit" harry sen födseln:P du sku se wille nu:) han har så långt att man kan ha det i tofs:) skit i alla andra! men spara du ngt av gullockarna då? pussa!

2009-10-21 @ 15:02:14
Postat av: Hanna

Ja jag tycker de, jag tar och skriver in de i min agenda :D Om inget annat sägs så kör vi på de!



Vårat paket har inte kommit?! :D

2009-10-21 @ 16:06:12
URL: http://hannaaldrin.blogg.se/
Postat av: Louise

Det är klart att det är ni som ska bestämma det! Och visst finns det barn som "lider" av värre saker än långt hår. Tänk om folk kunde engagera sig i de istället!

2009-10-21 @ 19:31:32
URL: http://chiqquita.blogg.se/
Postat av: lina

Usch... Ska dessa personer också bestämma om hans hygien, mattider, sovtider osv..... Jag känner att jag blir less! Om någon nånsin skulle påpeka något sånt om Leo skulle jag då fan kontra med "När var du sist hos frisören?" Nog för att det inte kommer hända den närmsta tiden eftersom han inte har så mycket av varan hår, och fjunen som finns är så ljusa att man lätt kan missa dom om man inte känner på skallen:-) Kan dock bli oändligt less på dom som hela tiden ska påpeka att han inte har något hår, att han ser ut som en cancerpatient (och asgarvar.. för dom tycker att dom är SÅ fyndiga) osv.. osv. Nåja, stå på dig och klipp han ta mej fan inte igen om du inte själv känner att du vill trimma. Kramar

2009-10-21 @ 23:23:47
Postat av: moster

Försök att inte bry er om vad andra tycker ,,för det tycks olika åt alla håll .Ni är fullt kapabla att ta hand om å bestämma hur erat bar ska se ut, ska inte göraeller ska göra.STÅ på er annars gör nån annan det =)kramar moster

2009-10-22 @ 09:51:24
Postat av: Lina

Joda nog fanns de väl nått fint !! :) men som sagt skulle ha haft finare bakrunder ! :)

2009-10-22 @ 10:48:18
URL: http://liniz.blogg.se/
Postat av: Hannah å Ella

Men Linda de e väl klart att du själv bestämmer om han skall klippas eller inte=)

Om det är till någon tröst.. det växer ju ut.



Klart Ella har kvar lekhörnan, men den syns inte på bilden. De är så bra att ha det där utrymmet och kunna slänga in alla hennes saker när hon inte har något rum på nedervåningen.

kram

2009-10-22 @ 18:44:22
URL: http://ellalivet.blogg.se/
Postat av: Hanna

Åh va bra! den burk jag har nu börjar va på sluttampen =)



Skulle Per och jaga imorn på morgonen? tänkte vad du gör då? om jag kan kika förbi å hämta det =)

Om du nu inte hinner svara får jag nog allt höra av mig till dig imorn via telefon istället =)

2009-10-22 @ 21:46:19
URL: http://hannaaldrin.blogg.se/
Postat av: Hanna

Nä han skippa de, men då ska han iväg imorn och söndag istället.. han hade hellre fått fara idag och vara hemma resten, men men :P



Jag har lite ärenden nu, men jag hör av mig på em och ser vad ni gör och om ni är hemma såkalrt :) vi hörs sen!

2009-10-23 @ 10:56:26
URL: http://hannaaldrin.blogg.se/
Postat av: Sandra och Lovis

Ja, du måste minsann vara alldeles för ung? Känner du verkligen inte igen en enda?!

Vad såg du på då? =)

2009-10-23 @ 11:21:16
Postat av: Hanna

det känns bra att de är o värmen igen ;P

Iveckan ska jag bara komma förbi och hämta det!! där med basta =)



du menar du i urskogens ände? :P

2009-10-26 @ 06:42:41
URL: http://hannaaldrin.blogg.se/
Postat av: fam Wallbing

ja du Linda ... känner mig lite träffad - har ju "tjatat" jag med på dig om klippning på Harry ... SORRY !! Visst är det väl eran rätt men jag tycker och det står jag för att jag tycker pojkar är fin i kort hår ... hur många gånger har jag inte klippt Ville =)

2009-10-26 @ 22:36:02
URL: http://www.brukstyp.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0