- Jul i vårt hus

Härliga lördag!
Började med att vakna till ljudet av vår son som ropade mamma, mamma, mamma! Vem blir inte på strålande humör när man hör sitt barn ropa glatt efter en på morgon?!

Efter vi ätit frukost och busat en stund klädde vi på oss och tog en promenad till Harrys farmor och farfar. Jag vilade på kökssoffan medan Harry höll igång med farfar =]

Efter en stund kom jag på att mamma och mormor skulle komma förbi, så vi klädde på oss och traskade hem. Harry slocknade efter bara ett par steg, trött kille!
Mormor blev dock moster Anna istället vilket inte Harry hade något emot =]

När Per kom hem fick han plocka ner julpyntet från vinden så började mamma pynta här hemma medan jag hoppade i duschen. Det kallar jag bra arbetsfördelning! ;]

När vi skulle hänga upp (ja, vi, jag hjälpte faktiskt till lite) stjärnan i Harrys rum insåg vi att jag inte hade någon sladd att hänga stjärnan i, så vi tänkte fara till coop och införskaffa det, och samtidigt handla lite nödvändigheter eftersom att kylen ekade tomt.
Vi kom då på vi skulle ut och äta, eftersom jag inte alls kände mig sugen på att laga någon middag eftersom att klockan hade hunnit bli så pass mycket. Sagt och gjort, vi for och åt på Golden Dragon. Mycket gott och myisgt var det! Harry var dock inte på sitt bästa humör innan han fick i sig lite mat, sen vart han så nöjd. På en mätt mage sitter ett glatt huvud!

Åkte och handlade efter det och for sen hem och pyntade färdigt. Så nu är det färdigpyntat och mysigt här! Vi var dom enda som inte hade pyntat på vårat lilla område. Men nu är vi en i gänget :P
Bjuder eventuellt på lite julbilder imorgon om jag orkar ta några kort...

Ikväll har jag och Per bara haft en myskväll i soffan, skönt och behövligt! Har ont i kroppen i eftermmiddag/kväll, så soffhäng var det enda jag mäktade med ikväll.
Snart dags att möta John Blund och invänta morgondagen som innefattar första advent och skyltsöndag. Mys på hög nivå!
Blir första gången jag är på skyltsöndag någon annanstans än i älvsbyn, så det kommer väl vara lika spännande för mig som för Harry ;P



Idag har vi förresten fått hämta våran nya barnvagn, som ska invigas utomhus för första gången imorgon, än är den bara provkörd inomhus. Harry verkar stortrivas i den, han vill då bara upp och ner i den!  


Ska krypa ner bredvid karln igen till han tycker vi ska dra oss vidare till sängen.


Kärlek till alla mina nära och kära! ♥

Kommentarer
Postat av: Malla

Joho, det är bara att komma förbi ngt, annars ska vi fika på torsdagkväll på nodo förmodar jag, jag linnea anna och sofie, så om du har möjlghet kan du ju haka på! )

2009-11-29 @ 08:41:08
URL: http://monstermalla.blogspot.com
Postat av: Caroline - Mamma till Freija & Loke.

Kan ni inte tabort ena sidan av spjälsängen då? och om det inte funkar så vänder ni bara öppningen mot väggen. Sen kan ni ju försöka då och då? tillsist kanske de går? : )

2009-11-29 @ 11:19:02
URL: http://freijasmamma.blogg.se/
Postat av: Jenny

Lät som en väldigt mysig dag med din mamma o syster:)Hoppas att ni får en lika bra söndag o första advent !:)

2009-11-29 @ 11:44:05
URL: http://jennylundberg.blogg.se/
Postat av: Sara

Åh, så mysigt. Vi har inte julpyntat ännu. Ska ta tag i det när jag kommer hem :)



Hoppas skyltsöndag blev en hit!



Kram till er

2009-11-29 @ 16:02:47
URL: http://sassabarill.blogg.se/
Postat av: mamma malin

hehe okej :p



nämen vad roligt! men hur många veckor är du nu?

och grattis förståss!:D

2009-11-29 @ 16:20:31
URL: http://marilynjacob.blogg.se/
Postat av: Hannah å Ella

På en mätt mage sitter ett glatt huvud.. vilken skön replik.



Åhh ny barnvagn, bilder!!! Och den där blåa saken vad är det för något?!?! Om du inte berättar kommer jag bara att tro att det är en blå dil.. HAHAHAHA

2009-11-29 @ 20:32:10
URL: http://ellalivet.blogg.se/
Postat av: sandra

2009-11-29 @ 21:27:14
URL: http://filipsmammas.blogg.se/
Postat av: sandra

skönt att få hjälp med pyntandet! hoppas allt är bra med dig och magen=) vad har ni köpt för ny vagn?

2009-11-29 @ 21:29:20
URL: http://filipsmammas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0