- Åh... skynda, skynda!

När vi var och handlade igår och var inne i kylrummet och skulle packa på oss mjölk, fil osv så kom jag på att jag skulle baka bullar. Har tänkt det en längre tid, men när jag var förbi hos Linda och Alice i lördags och Linda stod och bakade på ett, för mig, annorlunda sätt, så bestämde jag mig för att det faktiskt nu var min tur! Sagt och gjort, köpte jäst och brassa hemåt. När Harry somnat för sin eftermiddagslur skulle jag sätta igång med degen, men innan dess var jag återigen tvungen att åka till affärn när jag inte hade tänkt på om vi hade mjöl och socker, vilket vi hade, men inte i så pass mycket mängd som man behöver =)

Väl hemma från affärn var det bara sätta igång, och det gic fatiskt himla bra, till de sista plåtarna skulle ut ur ugnen... FÖr hur lätt är det inte att glömma de förbaskade plåtarna i ugnen, speciellt om man som vi, inte har en fungerande lampa där i och kan se dom när man går förbi ;) Okej, så fasligt brända vart dom inte, men det är nog inga bjudbullar direkt :D

Innan de sista plåtarna var gräddade kom Jens och Hanna förbi, så dom fick sig nybakta bullar och mjölk/kaffe. Dem stannande och såg The unit (?), som jag inte alls följer, och blev bjudna på pain riche, skagenröra, räkor, ost och sånt. Mycket gott, mycket gott! =)

Per är nu och jobbar sin första dag på veckan och sista måndagen innan 8 veckors hemmavistelse!
Snacka om en som längtar till torsdag eftermiddag ;]

Om jag skulle passa på att röja undan lite här hemma medan lillälsklingen tar sin lur, disken är dock redan bortgjord så nu är det bara resten som återstår =P


- 17/8 - Jag längtar!


Kommentarer
Postat av: lea

Jag har ingen aning men jag tror att även jag längtar tills 17/8;P

2009-07-13 @ 17:39:58
Postat av: lea

då förstår jag precis=) jo jag vet ju men det är bara det att jag själv inte har nån måste vänta och se om nån utav dom andra lyckades föreviga mig på bild;P

2009-07-13 @ 20:16:21
Postat av: Malla

Å så gott med bulla...och bulldeg..måste nog dra till ett bak här ngn dag :) Synd bara att vår frys är så liten, jag blir nog tvungen att äta 8-10 st själv om allt ska få plats :P

2009-07-13 @ 20:22:12
URL: http://monstermalla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0