- Bekännelse

Ja, jag har en bekännelse.

Idag går jag in i v37+0, dvs v38.
De flesta har vid denna tidpunkt i graviditeten hunnit köpa på sig både det ena och det andra. Det har inte jag. Jag har inte köpt en pinal! Vagn är det enda som kommit till vårat hem, och den har vi fått.
Jag har inte köpt på mig någon body, inga byxor, inga strumpor - inget!
Visst, vi har ett barn sen tidigare som vi kan använda av. Men nog skulle det vara roligt att ha något nytt plagg till det nya tillskottet..
Eftersom att vi inte vet könet, så känns det inte så roligt att köpa något. Jag kommer ihåg att jag köpte lite neutrala färger till när Harry skulle anlända, eftersom att vi då heller inte visste könet. Men när han väl kom ut och vi fick se att det var en pojke, kan jag ärligt säga att jag tyckte det var betydligt roligare att klä han i typiska pojkkläder än neutrala. Jag som hade sagt till mig själv att jag inte skulle vara sån. Tss, pyttsan! =]
Därför väntar jag med att köpa nya kläder. Blir det en tjej kan jag ärligt säga att då vill jag klä henne i tjejiga kläder!

Nu ljög jag visst, kom precis på att vi köpt blöjor, men det är dock det enda! 


Bb-väskan packade jag i söndags, men måste kolla igenom den en gång till.. Ja, det närmar sig med stormsteg!

Kommentarer
Postat av: Caroline - Mamma till Freija & Loke.

Oj vad nära de är nu! Med Freija köpte jag bara neutralakläder tycker det var super tråkigt. Använde inget utav det utan vi köpte tjejiga kläder direkt när hon var ute : ) Loke har fått ärva lite neutrala plagg som vi lyckats köpa till Freija han har inte alls fått lika mycket nytt som Freija fick de första månaderna.

2009-12-02 @ 10:32:14
URL: http://freijasmamma.blogg.se/
Postat av: Sara

Okej.. Ja, du behöver ju inte, jag tänkte bara om du ville ha lite sällskap.. :)



Men hör av dig så ser vi då hur landet ligger!



Kramis

2009-12-02 @ 10:33:35
URL: http://sassabarill.blogg.se/
Postat av: Jenny

visst är det ett helt annat engagemang mot för första barnet =)

2009-12-02 @ 14:53:49
URL: http://jennysdagar.blogg.se/
Postat av: mamsi

åhh, vad mysigt....tänk vilken julklapp "vi" får!!?

mormor kanske hinner iväg och köpa nåt "flickigt" om det blir en liten tjej!!! kramar på er alla!

2009-12-02 @ 14:57:46
Postat av: BrittMarie

Nog förstår jag att mormor kan handla :) Man blir lite prillig.

2009-12-03 @ 21:48:15
Postat av: Anonym

Nog förstår jag att mormor kan handla :) Man blir lite prillig.

2009-12-03 @ 21:49:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0