- Tiden som gått

Påsken har kommit och farit. Med den kom även magsjukan tillbaka till den unge herren i huset. Från torsdagkväll till tisadag, om jag minns rätt, kräktes han med  jämna mellanrum. Emellanåt var han dock som vanligt, med undantag för lördagen, då han var helt utslagen och slö. Han repade sig och blev kryare. Tack och lov!


Majskrokar är gott, speciellt om man får gräva själv i påsen!


Far och sjuklingen myser


Utsikten från berget framför Galtisbacken





Det nya hotellet som ligger mitt i berget :]




Sitter i morfars famn






En god gärning har jag också hunnit med sen sist. Såg ett par nycklar liggandes på Coopparkeringen en dag när vi var där och handlade, tog upp dom och lämnade in dem i kundtjänst. Hoppas jag gjorde den människans dag till en bra dag.

Varför blir man erbjuden jobb när man inte kan?! Som nu när Harry kräktes, klart dom inte vill att jag ska komma och jobba, även fast jag själv vill.. 

Skulle vilja göra om lite här hemma, göra det lite sommarfint, men som vanligt vill inte plånboken detsamma. Nåja, jag ska vara glad att jag har tak över huvudet, det är det inte alla som har!

Ibland kommer en susandes känsla över mig av att jag tagit mig vatten över huvudet, men det är klart jag ska fixa det. Har ju gjort det förr, så varför ska det inte gå denna gång?! Det är ju dock bara under en period, så det är ju inte nån längre tid.

Om någon ska göra en beställning från HM, får ni gärna hojta till, i så fall vill jag gärna skicka med en beställning :)

Känner någon att den har mycket energi på lager är det fritt fram att komma hit och göra en riktig vårstädning! Skulle behövas en rejäl omgång! Jag kan fly fältet så ni får arbeta ostört =)

I tisdags tillbringade vi hela dagen med fina Sandra och hennes underbart söta dotter Nora, vi var hos hennes föräldrar där jag gjorde något jag inte gjort på flera herrans år, jag red ! ! ! Var ovant men himla skoj, även fast jag bara skrittade, men ändå! Fick verkligen blodad tand!

Igår mötte vi först upp Louise och Levi på Cykel, sen inväntade vi Sandra och Isa med barn, sen begav vi oss mot Jessica och Ville för en mammaträff. Mötte även upp Hannah och Ella efter vägen. Vädret var helt på vår sida så det blev att sitta ute hela tiden, vi grillade lite och surrade. Trevligt som vanligt!









Kajsa var både rädd och nyfiken på samma gång av dessa bjässar ;]



Harry har premiäråkt cykelvagnen som han fått i förtidig födelsedagspresent av farmor och farfar, som han verkar stormtrivas i den! Tack!





Såhär snygg var trollet idag när hans mormor och mormorsmor var förbi!








Kommentarer
Postat av: Stina och Eric

Vikken snygging! :)

2009-04-23 @ 22:18:11
URL: http://stinarisberg.blogg.se/
Postat av: Lea

det finns absolut inget snyggare än små barn i skinn jacka, stlrt cool kille;)

jodet är samma ras som Doris=) är sugen på en franskbulldog men eftersom vi är så nöjd med henne så varför chansa?...sen kanske nästa blir en hemsk en men det är sånt man aldrig vet=)

ja du en rottis då tror jag dock du får det lite jobbigare än med kajsa;P dom kan vara riktiga BITCHAR även vid 8 v:) men allt går,skam den som ger sig, eller hur=) jo men hundar är otroligt flexibla så nog ska det med gå=) jo du dom är inte små vid 8v kajsa kommer få det tungt=)

2009-04-23 @ 22:49:14
Postat av: moster ida

oj, oj, oj. vilken snygging! mosters älskling.

2009-04-23 @ 22:49:20
Postat av: Sandra

HÖRRÖ! du är stålmrsan sj ju! du kär din roll som mamma så utomordentligt bra att jag vet inte hur jag ska leva upp till ditt lugn när det blir jag (OM NÅGRA ÅR) så upp m hakan älskade vän! vatten över huvudet har du lååångt ifrån! men vill du ha hjälp o städa kan jag komma o hjälpa till, skulle ju dock vra trevligt om du satt o titta på så jag har någon att surra m:P e ju alltid roligare att städa hos någon annan:) vad ska ni göra på valborg? kram!

2009-04-24 @ 01:54:08
Postat av: mamsi

äntligen, vilka härliga bilder....kramar till er

2009-04-24 @ 06:54:44
Postat av: Sandra och Lovis

Vad många och fina bilder! =)

Kul att se! =)



Herregud vad han är duktig som tilloch med går själv ute! =)

2009-04-24 @ 07:48:56
URL: http://spikesandra.blogg.se/
Postat av: Jessica

Tack :)! Det var en modevisning med bl. a dressman och cubus, synsam osv.



SÅ snygg liten kille i skinnjacka! Ni ser ut att ha haft det mysigt!

2009-04-24 @ 08:56:06
URL: http://jesssicaaa.wordpress.com
Postat av: Sara

Kul att du äntligen uppdaterat!



Hahaha, vilket helt underbart söt grabb ni har :D



Vilken underbar onsdag, det såg verkligen ut som ni hade det kanon! :)



Idag ska vil till banken och skriva på kontraktet. Ska bli så himla spännande!! :)



Kramis till dig!

2009-04-24 @ 12:09:09
URL: http://sassabarill.blogg.se/
Postat av: Sara

Men tack själv! Jag har verkligen laddat upp batterierna i helgen, tack vare goda vänners sällskap och lite sömn :)



Vad har ni för planer idag? Tog han sig iväg i morse?!



Kramis

2009-04-26 @ 10:53:44
URL: http://sassabarill.blogg.se/
Postat av: Anonym

Aaah, lät skönt! :)



Hehe, var väl ungefär vad jag trodde också.. ;)



Det har gått bra att jobba. Men nu har jag inte ont i halsen längre, nu har jag rinnsnuva.. :/ Jag får väl se hur det blir med morgondagens pass, om jag orkar hela dagen..



Nöem har inte hört något ännu. Jag måste nog smsa och höra mig för ;) Har du beställt till dig själv, eller var det till någon annan?



Hoppas du haft en skön kväll!



Kramis

2009-04-26 @ 22:37:10
Postat av: Sara

Jo, jag hoppas på en tillfriskning snart! :)



Just det, så var det ju.. Åh, så himla glad jag är för er skull :)



Jag har ju svarat på sms, så jag skippar att svara här också :D



Kramis

2009-04-27 @ 15:38:54
URL: http://sassabarill.blogg.se/
Postat av: Hannah å Ella

Så cool kille! Den var ju supersöt jackan. Vilken fin cykelvagn skulle gärna själv kunna åka om kring i en sådan=) Är det planerat något på onsdag att träffas alltså?

kramkram

2009-04-27 @ 15:52:15
URL: http://ellalivet.blogg.se.blogg.se/
Postat av: Caroline.

Ja inte är det roligt. Hoppas lillen blir frisk snart.

2009-04-27 @ 19:09:59
URL: http://freijasmamma.blogg.se/
Postat av: Hannah å Ella

Ja men visst kan vi vara här dock har vi inte tagit ut några trädgårdsmöbler ännu, ja tänkte om det nu skulle bli kanon fint väder så är det lite ont om sittplatser. Fast å andra sidan skulle vi ju kunna ta ut stolarna i alla fall, om det nu skulle vara toppen väder. Men ska vi säga 11.30 eller 13.00? För mig spelar det ingen roll.

2009-04-28 @ 08:48:28
URL: http://ellalivet.blogg.se.blogg.se/
Postat av: Hannah å Ella

Då kör vi på 11.30 det blir kanon.! Ska jag meddela dom andra eller?

2009-04-28 @ 11:17:42
URL: http://ellalivet.blogg.se.blogg.se/
Postat av: Hannah å Ella

Har messat alla nu, var lite osäker på Emelies och Jessicas nr men Jessica har svarat så hennes nr var rätt. Skriver på bloggen till Emelie som back up om nr är fel alltså. syns i morgon dårå kram

2009-04-28 @ 15:23:15
URL: http://ellalivet.blogg.se.blogg.se/
Postat av: Louise

jaa, det gör vi med!! nu har vi ju båda cykelkärror så vi får ta en låång cykeltur! :)

2009-04-29 @ 20:30:14
URL: http://livetmedlevi.blogg.se/
Postat av: Sara

TUSEN TACK för igår och idag. Du är så snäll somställer upp på oss! :)



Ska bli så kul imorgon, jag längtar massor!



Kramis från mig

2009-04-30 @ 00:01:15
URL: http://sassabarill.blogg.se/
Postat av: Hanna

Blir det korvgrillning ikväll? :) Tänkte bara kika in och önska er en trevlig valborg :D

2009-04-30 @ 12:45:41
URL: http://hannaaldrin.blogg.se/
Postat av: Eva

Åh men gud vad man missar när man inte hänger i pite. Han har ju blivit superstor nu, går helt själv men tuff jacka å solbrillor. Shit så nygg;) Ni verkar ha de så himla bra, saknar er här nere. Vore så grymt skojj om ni ville ta en tripp till ume:) Fast nu är de ju iofs snart sommar å destination PITEÅ:) kramar i massor

2009-05-11 @ 00:06:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0