- Tisdag, Håll grytan kokande!

Tisdag idag, igår blev det en ny vecka. Den här gången tyckte jag det var bra att den kom. Det innebär att Per nu bara jobbar onsdag-fredag och sen är han långledig till i januari, ska bli skönt att ha han hemma!

Helgen har passerat i rasande fart, som alltid! Vi har i helgen skottat en massa snö, Harry har premiäråkt skoter (!), dock bara ca 3 meter, men ändå! :]  I söndagskväll hade vi en vårda-relationen-kväll, var på bio, bara jag och Per. Skönt att komma ifrån bara han och jag, om än bara för en stund. Fredag och lördagkväll har vi även haft främmande, trevligt!



Vi kämpar fortfarande med Harrys sömn, men det ger framgång. Igår skrek han bara 5 min, peppar, peppar!!

Idag har vi haft besök av Jenny och Harry har fått 'öppna' hans allra första julklapp, det var superfina kläder som han kommer bli så snygg i, tusen tack Jenny!

Igår var det mammaträff på BVC, efteråt åkte vi till Emmeli och sötLucas och såg hur dem bodde, superfint! Jag vill också flytta till hus, ett riktigt hus!

Imorgon ska vi på mammaträff med källbomammorna, en sista träff såhär före jul. Blir säkert trevligt som vanligt!

Usch, vi har fått en förtidig julklapp.. Vi blir 1700:- fattigare på fredag, känns jävligt surt! Jävla ruthelvete, var du tvungen att gå sönder såhär i juletid?! Fast det är ju inte rutans fel, egentligen ska jag skylla på Per, men känns bättre att vara arg på rutan :] För dem pengarna hade vi kunnat göra något mycket roligare..

Julen närmar sig med stormsteg, vet inte vad jag ska tycka om det egentligen..
Det blir roligt eftersom att vi numer har en liten grabb som får fira jul med oss, men också trist. Harry blir 7 månader på julafton och jag tyckte det var nyss han kom. Tiden går så hiskeligt fort!!! Låt tiden stå stilla en stund..

Mysstund för oss på Tenor nu, innan läggdags för lilleman.
KRAM från oss

Kommentarer
Postat av: Emmeli

Harry ser lite skräckslagen ut på skotern!:)Tack för igår,riktigt trevligt.:)

2008-12-16 @ 21:22:59
Postat av: mamsi

harry ser "rolig" ut på sin första skotertur....pappa desto nöjdare. Trist med jul? Vilken ruta har gått i krasch?

2008-12-16 @ 22:15:35
Postat av: Sandra och Lovis

Hahaa...så söt Harry var på skotern! =)

Vill han inte somna på kvällarna?

Håller ni på med ngn sömnmetod eller?

Lovis har också svårt att somna,

men jag har varit så bekväm (lat) och ammat henne till söms för det mesta, men det är ju dock inte det ultimata =/

2008-12-16 @ 22:43:29
URL: http://spikesandra.blogg.se/
Postat av: caroline

Hej Linda! Gud va stor han börjar bli! Ser helt underbart ut med barn, men som sagt har ju inte sett dom¨jobbiga sidorna ;) Jo jag bor nu i Sundsvall, med Fredrik. Allt är bara bra jag jobabr på sjukhuset här nere och trivs över förväntan :) NU ska vi upp till Luleå på fredag och sen fira jul där också, längtar. Man saknar alla vänner och familj. Hur är allt med er?? :)

Kramkram

2008-12-17 @ 09:53:58
URL: http://car01ine.blogg.se/
Postat av: Sandra och Lovis

oj vad skönt, vilken skillnad på så kort tid!

skam den som ger sig =)

ja, jag har också hört en massa skit om den metoden, men de som är anti behöver ju inte använda sig av den.

Jag har också funderat på ngn liknande metod då Lovis kan vara humla ökig på natten, men jag har som sagt aldrig kommit till skott.. jag vet som inte riktigt hur/när man ska börja!

Hur går det med mat då?

Äter han bra/allt?

2008-12-17 @ 10:42:12
URL: http://spikesandra.blogg.se/
Postat av: Jennie och Norah

Hej!

Jag har Loreal´s som jag tycker är bäst.160:- och den är brun i färgen så man ser resultatet medan man smörjer in sig,vilket kan vara en fördel :)

Sen finns det ju dyrare produkter som förmodligen är bättre,men som mammaledig har man inte råd med sånt :)



Vad söt Harry är!Och visst går tiden fort?

Man vill bara stanna den,för ett tag i alla fall...

Går allt bra och så?



Ha en fin dag.

Kram

2008-12-17 @ 11:04:48
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Hehe,han vänjer nog sig!Vi körde ju över hundra mil förra året,så Lucas var i magen.Så jag hoppas han känner igen ljudet!:)Hehe.

Är allt bra med er idag då?:)

Kram!

2008-12-17 @ 12:13:04
URL: http://eww
Postat av: emma

Efter attha läst lite om 5mm så tycker j den verkar hemsk :S provade för nån vecka sen men ja tycker det är fel att barnen ska behöva skrika sig till sömns. Har man ett barn som skriken stund å sen fattar att ingen kommer så funkar de säkert toppen. Men Milton kan skrika 3 timmar i streck om de skulle behövas :P

2008-12-17 @ 13:17:48
URL: http://crazyangel.blogg.se/
Postat av: Louise

åå vad roligt att det går bra med sömnen. för oss har det blivit riktigt hemskt nu, de senaste två nätterna har man inte sovit bra alls!!

2008-12-17 @ 14:23:25
URL: http://livetmedlevi.blogg.se/
Postat av: Jenny

Sååå lite så vännen ! :)

Kul med första skoterturen. O han är ju söt som vanligt !



2008-12-17 @ 15:59:26
URL: http://jennylundberg.blogg.se/
Postat av: Louise

vi ska börja göra så att chris är uppe på natten så att jag får sova.. så får vi se hur det blir. undrar om det kan vara tänder? han har ätit TRE gånger mellan 00-06 bara fr att jag skulle få sova.. du är så snällL!!!!!!

2008-12-17 @ 17:35:52
URL: http://livetmedlevi.blogg.se/
Postat av: Sandra och Lovis

Ja, Lovis är inte heller vidare förtjust i potatis,

hon är mest förtjust i frukt och gröt!

Hon har trilskat ganska mkt med vanlig mat,

men nu äter hon nästan en hel portion per dag!

Köper ni burkmat, eller gör ni egen?

Vi gör mest egen, men de e bara för att jag tycker att det är så himla kul att mixtra och pyssla med mat!=)

2008-12-17 @ 19:12:33
URL: http://spikesandra.blogg.se/
Postat av: carro

Halloj!

Ja tiden går fort, som sagt på gott och ont ;)

Snart börjar Harry springa efter brudar och en orolig mamma Linda kommer sitta hemma ;)

Vad skönt att han är de, han är snall då rättare sagt? ;)



Ja jag har varit litesugen om jag sak vara ärlig.

Men vill först göra saker med Fredrik, åka utomlands, skafa hund, köpa hus, sen då jävlar kommer hans små vänner (där nere) ligga risigt till. hehe.



Ja som sagt det är skönt att gå hemma, de håller jag med om, kan tänka att de blir roligare att ha bebis istället för att vara hemma själv. Men klirr i kassan får man ju inte.. tyvärr..

Undra vem som blir gladast av att tomten kommer och hälsar på? Linda eller Harry ;)

Man saknar de där med tomten faktiskt, inte lika roligt nu när man vet att han är en utklädd granne..



Fredrik bor här i sundsvall men han är från Västerås från början, sen har han lyttat till voullerim, Luleå och sen Sundsvall.

Vi träffades på nightlife, hahahha.. Hujja..

Men de funkar skit bra!



Bor ni i pite nu? När blir det dags för att köpa hus då? ;)



GOD JUL!

Kramar!

2008-12-17 @ 19:47:02
URL: http://car01ine.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Det finns absolut inge bättre än skoter.Vi skulle ju ha köpt nya nu iår,men det blev ju lite ändring på det!:)Så det får bli nästa år,när Lucas är lite större.Men vårat stora problem är ju att båda vägrar sitta i en pulka,så vi får väl se hur det går!:)

Vad kör Per för skoter?

Gått,i detta väder.Du är inte riktigt klok!:)

Vi har haft en riktigt skön hemmadag idag,men imorrn blir det en promenad till VC för att ta lite prover.

Vad ska ni hitta på då?:)

2008-12-17 @ 20:58:11
URL: http://emmelilundberg.blogg.se/
Postat av: Louise

jo precis, men tråkigt då man inte hinner träffas nå. Nåja det är ju bara tillfälligt så. han somnar som han alltid gjort på kvällarna, gnäller ett tag å sen somnar han.. men jag tror inte de tär bra att jag tar över han till våran säng på nätterna däremot, så det är en vana som MÅSTE brytas. vad gör du imorn?

2008-12-17 @ 21:22:25
URL: http://livetmedlevi.blogg.se/
Postat av: Sandra och Nora

2008-12-17 @ 21:57:07
Postat av: Sandra och Nora

Tack så mycket:) Underbar bild på harry på din blogg! vackra ögon nan-ting! :) God jul och gott nytt år själv! Kram på er båda!

2008-12-17 @ 21:58:37
URL: http://sandrawiksten.blogg.se/
Postat av: Sandra och Lovis

haha, jasså?

Ja, Lovis ratade också min mat i början, så vi testade med burkmat, men den ratade hon också, så det var ju inte min kokkonst det var fel på som tur var =)

Nja.. jag går lite på känn när jag lagar mat, har inte hunnit göra så värst mkt än, men de e ju bara att ta det man själv brukar gilla, fast man gör inte starkt och utan salt, åsså kokar man ihop allt.

Man kan ju kolla vad det är i barnmatsburkarna också, och sen göra likadant själv =)

2008-12-17 @ 22:55:15
URL: http://spikesandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0